Vi samarbetar med PostNord. Order med lagerhållna varor expedieras normalt inom en vardag, vid hög orderingång kan leveranstiden öka något. Det går även bra att lämna ett meddelande vid beställning om att varorna ska skickas senare. Om dina varor inte är för skrymmande skickar vi dem som varubrev, dvs. varorna kommer direkt hem till din brevlåda. Om varorna är skrymmande skickas de till ditt närmaste postombud. Normal leveranstid för PostNord är 1 - 2 arbetsdagar. Leveranstiden beror i vilken utsträckning på var i landet man bor. För områden norr om postnummer 82X XXX samt till öar utan broar gäller 2 dagars leverans. I övriga landet gäller 1 dags leverans. Följande fraktalternativ används:
För beställningar med vikt mellan 1 gram upp till 2 kg. En avisering med spårbart försändelse-ID skickas till dig när varubrevet lämnats in hos PostNord för att meddela att leveransen är på väg. Din beställning levereras direkt i din brevlåda. Är försändelsen skrymmande får du en avisering om att hämta ut leveransen hos närmaste utlämningsställe. Avisering sker med SMS eller e-post beroende på vilken information du anger i kassan.
För skrymmande paket med vikt över 2 kg. En avisering med spårbart försändelse-ID skickas till dig när varubrevet lämnats in hos PostNord för att meddela att leveransen är på väg. MyPack skickas till ditt närmaste postombud och är framme inom 1 – 2 dagar beroende på vart det ska. Avisering sker via SMS, brev eller e-post beroende på vilken information du anger i kassan. Glöm inte att medta giltig legitimation för att kunna kvittera ut paketet.
För att spåra din beställning, klicka här.
Om vi av någon anledning inte kan leverera inom avtalad tid kommer du utan dröjsmål att informeras om förseningen och upplysas om ny leveransdag. Om vi inte kan avhjälpa leveransfelet inom skälig tid har du som konsument rätt att häva köpet.
Vi tillämpar en fast fraktavgift på 39 kr oavsett storlek och antalet varor. Vid order över 300 kr tillämpas fri frakt, det lönar sig att beställa flera varor samtidigt!
Anmäl direkt till posten. Om du hunnit öppna paketet och upptäcker skadan kontaktar du oss på kundservice. Förtydliga gärna med en bifogad bild om det anses nödvändigt. Vid fraktskada måste vi anmäla det till Posten inom 3 arbetsdagar. Vi är därför tacksamma för att ni hör av er till oss så fort som möjligt. Självklart kommer vi att ombesörja en ny produkt utan extra kostnad.
En beställning som är felaktig expedierad måste anmälas snarast möjligt till kundservice. Ange ordernumret, specificera produkt med artikelnummer och beskriv problemet. Förtydliga gärna med en bifogad bild om det anses nödvändigt. En ny korrekt leverans kommer att ske till dig per omgående utan extra kostnad.
För att din leverans ska hamna rätt är det viktigt att du uppger rätt leveransadress vid betalningstillfället. Om du beställer till en adress du ej är skriven är det viktigt att du anger en korrekt c/o adress. Vid leveranser som går i retur till oss pga att PostNord inte kunde hitta mottagaren får köparen stå för en ny fraktkostnad om vi ska skicka ut leveransen på nytt.
Klicka här för att komma till PostNords sida för att spåra paket och pall. Om du inte får någon träff, ring vår kundservice 08 – 5222 5780 eller mejla till oss på kundservice så hjälper vi dig att lösa problemet.
För postpaket som inte hämtas ut hos postombud debiterar vi dig en kostnad på 78 kr för frakt och hantering. Vi ersätter inte förlorade paket om felaktiga adressuppgifter har lämnats.