Varukorg  

Inga produkter

0,00 kr Leverans
0,00 kr Moms
0,00 kr Totalt:

Varukorg TILL KASSAN

Nyheter

Alla nyheter

Köpvillkor

GENERELLT

Alla våra priser anges i svenska kronor och inkluderar moms, momsen redovisas på orderbekräftelsen/ kvittot.

Alla varor förblir Acquiro Commerce AB:s egendom innan erlagd full betalning. Alla falska ordrar kommer att spåras. Acquiro Commerce AB förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks. Alla bedrägerier polisanmäls med rättslig följd.

Vi välkomnar alla men har du inte fyllt 18 år så måste du ha målsmans tillstånd att handla på athelinda.se.

RESERVATIONER

Vi reserverar oss för slutförsäljning samt att varor kan utgå ur sortiment. Vi förbehåller oss även för felaktiga uppgifter och rätten att ändra våra priser och villkor utan varsel, dock är det villkoren vid beställningstillfället som gäller. Om befogat reserverar vi oss även rätten att stryka en beställning efter kontakt med dig.

Alla produktbilder är tagna av oss själva och vi är noggranna med att bilderna på vår webbsida ska återge produkternas verkliga utseende. Vi kan dock inte garantera att färgerna återges korrekt på din skärm då detta beror på inställningarna samt färgåtergivningen på din skärm.

BETALNINGSALTERNATIV

Att handla på athelinda.se är både enkelt och säkert. Vi använder oss av en betallösning från Klarna AB som innehar SSL-certifikat och uppfyller kraven för Payment Card Industry Data Security Standards (PCI-DSS). Vid betalning kommer du under en kort tid att hamna på en krypterad SSL-sida hos Klarna. Acquiro Commerce AB tillhandahåller information om kund och betalsumma, Klarna sköter därefter transaktionen med din bank. Vi tar aldrig ta del av ditt personnummer eller dina kortuppgifter, allt hanteras av Klarna.

Vi accepterar följande:

  • Kortbetalning
    VISA, MasterCard, American Express. Inga kortavgifter tillkommer.

  • Direktbetalning
    Handelsbanken, Nordea, Swedbank, SEB. Inga bankavgifter tillkommer.

  • Faktura 14 dagar eller delbetalning per månad
    Klarna faktura med möjlighet till delbetalning. En kreditprövning kan komma att göras. Fakturan skickas med e-post i samband med att varan skickas från vårt lager. Inga fakturaavgifter tillkommer vid e-post, men vid beställning av pappersfaktura tar Klarna ut en avgift på 5 kr. Vid försenad eller utebliven betalning tillkommer en påminnelseavgift och eventuell dröjsmålsränta. Läs mer om Klarnas avgifter här.

Samtliga personuppgifter skyddas från externt intrång och hanteras enligt bestämmelserna i Personuppgiftslagen (PUL).

PERSONUPPGIFTER

Acquiro Commerce AB behandlar alla personuppgifter enligt EU:s dataskyddsförordning (GDPR), vilket innebär att vi endast lagrar kunduppgifter för internt bruk i syfte att vid köp kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig samt i marknadsföringssyfte i form av nyhetsbrev.

 Vi lagrar endast följande:

  • Namn

  • Adress

  • Mobilnummer

  • E-post

  • Köphistorik

  • E-post kommunikation (upp till ett år)

 Vi lagrar INTE:

  • Kortnummer

  • Personnummer

Inga obehöriga har tillgång till vårt kundregister och den samlade informationen delges endast Klarna AB i samband med monetära transaktioner och PostNord när vi ska skicka din beställning. Du kan när som helst kontakta oss för att ta del av dina lagrade uppgifter eller om du vill ändra eller radera dem. Skicka en begäran till vår kundservice så hjälper vi dig.

ÅNGERRÄTT OCH RETURER

Acquiro Commerce AB följer lagen om distanshandel som uppdaterades den 13 juni 2014 och samtidigt bytte namn till ”Lagen om distansavtal och avtal utanför affärsloker” (LODA). Det innebär att du som kund har rätt att returnera varor inom 14 dagar från mottagandet om varan returneras i oskadat originalskick och i obruten originalförpackning. Vi skickar alltid med en adressetikett med vår returadress för att du som kund ska kunna returnera varor så smidigt som möjligt. Adressetiketten ligger i emballaget tillsammans med din mottagna order som du sedan klistrar på original emballage vid retur. Returnerade varor ska alltid returneras i obruten förpackning av hygieniska skäl för att ångerrätten ska gälla. Det finns två sätt att returnera en vara:

Alternativ 1: Via kundservice

  1. Kontakta oss på kundservice via mejl och ange orderreferens, artikelnummer och returorsak. 
  2. Vår kundservice bekräftar din returbegäran via mejl.
  3. Paketera den returnerade varan väl i original emballage tillsammans med ifylld blankett. Om varan skadas under transport är det du som kund som bär ansvaret för det.
  4. Tejpa fast adressetiketten med vår returadress och lämna in paketet till PostNord. Saknar du en adressetikett, meddela vår kundservice så skickar vi ut en ny till dig. (OBS! att du som kund står för kostnaden av returfrakt, dras per automatik från samma betalningsalternativ som vid köp.)
  5. Efter att paketet kommit kundservice tillhanda mejlas det ut en bekräftelse om mottagande till dig.

Alternativ 2: Via kundkonto

  1. Logga in på ditt kundkonto och gå till Orderhistorik > Orderspecifikation.
  2. Längre ner på sidan bockar man för vilken produkt man vill returnera. Ange även returorsak och klicka på knappen "Skicka".
  3. Paketera den returnerade varan väl i original emballage. Om varan skadas under transport är det du som kund som bär ansvaret för det.
  4. Tejpa fast adressetiketten med vår returadress och lämna in paketet till PostNord. Saknar du en adressetikett, meddela vår kundservice så skickar vi ut en ny till dig. (OBS! att du som kund står för kostnaden av returfrakt, dras per automatik från samma betalningsalternativ som vi köp.)
  5. Efter att paketet kommit kundservice tillhanda mejlas det ut en bekräftelse om mottagande till dig.

Vid godkänd retur är återbetalning av hela varans köpbeloppet dig tillhanda inom 14 arbetsdagar. Återbetalning sker alltid till samma betalningssätt som användes vid köpet.

Vi förbehåller oss rätten att neka returer på bruten originalförpackning och om varan på grund av kundens hantering inte är i originalskick. Som kund har ni rätt att inspektera varan ni köpt men ångerrätten försvinner så fort ni börjar använda den. Som kund är man även ansvarig för eventuell värdeminskning och får stå för kostnaden av returfrakt. Returfrakten på 29 kr dras av oss på det betalningsalternativ som användes vid ditt köp.

GARANTI OCH REKLAMATION

Reklamationsrätten regleras under konsumentköplagen och ger dig rätt att reklamera en vara inom skälig tid, för oss innebär det inom 2 månader. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten och gäller till exempel inte vid fel som orsakats av normalt slitage. Utöver reklamationsrätten lämnar vi ett års garanti mot funktions- och tillverkningsfel på samtliga produkter. Vår garanti gäller inte om du varit oaktsam eller om varan gått sönder på grund av olyckshändelse, vanvård eller onormalt slitage.

Vi kontrollerar varje vara och försändelse innan vi skickar till kund. Skulle varan trots detta ändå vara trasig eller felaktig åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet genom att ersätta med en ny vara. Givetvis står vi för returfrakten. Om varan inte skulle finnas i lager kan man byta mot en likvärdig vara eller få hela köpbeloppet återbetald senast 14 dagar efter godkänd retur.

Rutin vid Reklamation

  1. Kontakta oss på kundservice och ange orderreferens och vilken vara med tillhörande artikelnummer som du vill reklamera.

  2. Efter att kundservice bekräftat reklamationen klistrar du på adressetiketten med vår returadress på original emballage och lämnar in den till PostNord. Meddela vår kundservice om du saknar en adressetikett så skickar vi ut en ny till dig. Paketera väl, om varan skadas under transport är det du som kund som bär ansvaret för det. Vi står för returfrakten, den är helt kostnadsfri för dig som kund.

  3. Efter att vi har mottagit och godkänt returen skickas ett bekräftelsemejl till din e-post adress. Vi kommer därefter att enligt dina önskemål skicka ut en ny vara kostnadsfritt eller återbetala inom 14 dagar om likadan vara inte skulle finnas i lager.

Vid en eventuell tvist kommer vi att följande Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.